Wracają gadżety reklamowe!
Pandemia COVID-19 niemal całkowicie wyeliminowała sprzedaż gadżetów reklamowych! Nic w tym dziwnego: zamknięte Targi, brak konferencji biznesowych czy ograniczone wyjazdy handlowców spowodowały, że przez długi okres branża „marketing gift” była zawieszona niemal do zera. Na szczęście to już przeszłość. Ostatnie miesiące pokazały, że gadżety reklamowe rozpoczęły nowe życie, a zainteresowaniem nimi płynie z całej Polski! Jakie wybrać do swojej firmy ? Dlaczego te, a nie inne? W tym artykule przekaże Wam sens produkcji gadżetów i ich zastosowania w business marketingu!
Na początku warto wspomnieć, że nie ma co oszukiwać swoich klientów tylko powiedzieć wprost: 90 % wszystkich gadżetów produkowane jest w Chinach i sprowadzanych do Polski drogą morską. Robi to kilku największych kontrahentów w Polsce, którzy obsługują tylko agencje reklamowe! To oni kształtują rynek cenowy w zależności od ilości, kosztów transportu i przewalutowania. Prawda jest taka, że cena końcowa powstaje na zasadzie nałożenia marży i doliczenia kosztów znakowania.
Znakowanie gadżetów to już ostatni etap, który wykonujemy albo sami lub podzlecamy firmom zewnętrznym. Najczęściej spotykaną formą znakowania gadżetów jest tampodruk, laser i sitodruk. Możemy też wykorzystać takie metody jak tłoczenie, sublimacja, termotransfer czy haft. Moja firma Webra Business Marketing współpracuje z kilkoma dużymi przedsiębiorstwami mającymi nowoczesne parki maszynowe znakujące gadżety. Nie da się jasno określić, która z nich jest najlepsza. W zależności od materiału z jakiego wykonany jest dany produkt dobieramy najlepszą metodę znakowania. Pamiętajcie też, że nie wszyscy, a nawet większość nie lubi kiedy logo jest bardzo duże i za bardzo rzucające się w oczy.
Na rynku występuje bardzo dużo rodzajów kalendarzy. Oczywiście najbardziej popularne są te książkowe użytkowane najczęściej przez handlowców do ułożenia sobie planu każdego kolejnego dnia. Statystyki pokazują, że w firmie Webra Business Marketing najwięcej sprzedaje się kalendarzy Trójdzielnych. Rekordzistą była jedna z firm warszawskich zamawiając ich 3 tysiące sztuk. Dzięki ich zastosowaniu możecie łatwo sprawdzić nie tylko dany miesiąc, ale również jeden do przodu i jeden w tył! Kalendarz trójdzielny z typową wypukłą główką zapakowany jest w kopertę lub folię przez co można łatwo go wysłać do większej ilości odbiorców. Jaka jest jego cena ? Proporcjonalnie co do ilości sztuk. Odezwij się na e-miał, przygotujemy ciekawą ofertę wraz z pełną specyfikacją.
W swojej ofercie mamy ponad 5 tysięcy różnych gadżetów. Które z nich będą najlepsze dla Ciebie? Wybierając tą formę reklamy trzeba wziąć pod uwagę okoliczność jej przekazywania. Możemy skorzystać z tzw. masówki gdzie podczas dużych imprez wynajmujemy hostessę, która przez rozdawnictwo obdarowuje klientów najczęściej: długopisem, smyczą, kubkiem lub cukierkiem ze znakowaniem logo firmy. Czy to jest dobre? Wybierając gadżet musimy zastanowić się jaka jest nasza grupa docelowa! Jeżeli naszym klientem może zostać każdy to tak! Wybierając rodzaj gadżetu trzeba dostosować go do charakteru imprezy i osób na niej będących. Z pewnością inny gadżet podarujesz prezesowi firmy niż każdemu przeciętnemu kowalskiemu. Organizując konferencję, mając pewność, że będą na niej dyrektorzy wykonaj gadżet, którego będą używać na co dzień. Dobrym pomysłem jest Power Bank, parasol, teczka ofertowa lub pendrive. Jeszcze lepiej jeśli dobrze znasz zainteresowania swoich klientów. Wtedy możesz uderzyć w jego czuły punkt, przykład: jeśli wiesz, że prezes X interesuje się motoryzacją na rynku posiadamy bardzo dużo eleganckich gadżetów z wykorzystaniem wizerunku samochodu lub jego części. W gadżetach reklamowych chodzi o to, żeby dać coś co nie wyląduje w domowej szafce tylko będzie na siebie pracowało prezentując swoje logo, a przy okazji zadowoliło Twojego klienta.
Wykonując gadżety reklamowe pamiętajcie o kilku kwestiach:
- Dla kogo mają być przeznaczone
- Jakie ilości będą odpowiednie
- Charakter imprezy
- Czy będą na niej dzieci
- Miejsce i rodzaj znakowania
- Bezpieczeństwo i Higiena pracy
Webra Business Marketing
Jacek Wojtachnio