Czy kalendarze to dobra inwestycja ?
Nadszedł gorący okres, gdzie wiele firm zamawia kalendarze z własnym nadrukiem. Czy to dobry pomysł na reklamę? Jakie kalendarze będą odpowiednie dla Twojej branży? Jaką ilość zamówić, żeby nie przepłacić, a obdarować większość swoich klientów ? Na te czy inne pytania postaram się odpowiedzieć Wam w pierwszym swoim wpisie na blogu Webra Business Marketing.
Kilka podstawowych zasad, o których powinieneś pamiętać zamawiając kalendarze na rok 2022. Po pierwsze musisz zastanowić się jaki design kalendarzy będzie satysfakcjonujący dla Twoich odbiorców. Przypominam, że celem tej inwestycji jest nie tylko obdarowanie kluczowych klientów gadżetem w okresie świątecznym tylko całoroczna reklama. Musisz zrobić wszystko, żeby to właśnie Twój kalendarz trafił na ścianę firmy, która go od Ciebie dostała. Jeśli przykładowo będzie to Urząd miasta i projekt przekona odbiorcę, jednym ruchem masz załatwioną reklamę na cały rok! Przecież każdy przedsiębiorca jest przynajmniej raz w miesiącu w urzędach załatwiając jakąś papierkową sprawę. Dokładnie w ten sam sposób wygląda to w każdej innej branży. Jeżeli jesteś dystrybutorem lakierów samochodowych zrobisz wszystko, żeby trafić na ścianę kolejnego warsztatu.
Na rynku występuje bardzo dużo rodzajów kalendarzy. Oczywiście najbardziej popularne są te książkowe użytkowane najczęściej przez handlowców do ułożenia sobie planu każdego kolejnego dnia. Statystyki pokazują, że w firmie Webra Business Marketing najwięcej sprzedaje się kalendarzy Trójdzielnych. Rekordzistą była jedna z firm warszawskich zamawiając ich 3 tysiące sztuk. Dzięki ich zastosowaniu możecie łatwo sprawdzić nie tylko dany miesiąc, ale również jeden do przodu i jeden w tył! Kalendarz trójdzielny z typową wypukłą główką zapakowany jest w kopertę lub folię przez co można łatwo go wysłać do większej ilości odbiorców. Jaka jest jego cena ? Proporcjonalnie co do ilości sztuk. Odezwij się na e-miał, przygotujemy ciekawą ofertę wraz z pełną specyfikacją.
Innym pomysłem jest wykonanie tego typu kalendarzy, które zaskoczą klienta. Fakty są takie, że oprócz Ciebie kalendarze zrobi też konkurencja więc chodzi o to, aby dać coś innego niż wszyscy! Dobrym pomysłem jest kalendarz w postaci biuwaru. Dużego formatu plener do zapisywania codziennych informacji na podkładce swojego biurka. Jeszcze inną możliwością jest kalendarz na piłce do gry. To rozwiązanie doskonałe dla branż marketingu sportowego. Co raz częściej klienci wykorzystują też drugą stronę swojej wizytówki na pokazanie mini kalendarzyka tzw. kieszonkowego. Nadleśnictwa, tartaki oraz firmy ekologiczne z pewnością ucieszy kalendarz wygrawerowany na sklejce! Pamiętaj, że każda inna forma przedstawienia swojego wizerunku musi być dobrze przemyślana, a naprawdę dobry strzał może przynieść oczekiwane korzyści.
Pamiętając, że kalendarze to inwestycja, którą wykonuje się raz w roku nie warto na niej oszczędzać. Nie przepłacaj, przygotuj dokładnie listę klientów, do których mają one trafić. Zwróć szczególną uwagę na sposób ich przekazania. Na pewno większa szansa pozytywnego odbioru będzie gdy wejdziesz elegancko ubrany i wręczysz go osobiście na spotkaniu niż zrobi to za Ciebie kurier.
Już niedługo zobaczycie projekt kalendarza Webra Business Marketing na rok 2022 !
Jacek Wojtachnio