Dziś skupimy się na dwóch portalach społecznościowych, które zawładnęły światem nie tylko w kwestii konta prywatnego, ale przede wszystkim Fan Page biznesowego. Ciężko sobie wyobrazić prowadzenie firmy bez podpięcia social mediów. Dlaczego? Oba kanały zrzeszają w sumie prawie 5 miliardów użytkowników! Nic więc dziwnego, że reklama stała się fundamentem i dźwignią całego marketingu w Internecie z wykorzystaniem Facebooka i Instagrama.
Ciekawostką jest, że od 2012 roku oba kanały należą już do tego samego właściciela. Twórca Facebooka, Mark Zuckerberg wykupił Instagrama za miliard dolarów! Oba portale przestały ze sobą konkurować stając się jednością. Dzięki możliwości połączenia profilu FB z IG kampania reklamowa wyświetla posty na obu kanałach jednocześnie. Mamy więc odpowiedź na pytanie: „Reklama na Facebook czy Instagram”? W kwestii marketingu biznesowego odpowiednio skonfigurowane konta wzajemnie się uzupełniają.
Jakie są różnice między Facebookiem czy Instagramem ?
- Grupy dyskusyjne: dostępne tylko na portalu Facebooku.
- Komentarze: na Facebooku oprócz tekstu i emotikonek można w komentarzu publikować zdjęcia, filmy, gify oraz linki zewnętrzne. Instagram ogranicza się tylko do tekstu i emotikonek.
- Czat: Facebook posiada odrębne narzędzia umożliwiające komunikację między ludźmi, czyli popularny Messenger. Czat Instagrama nie jest odrębnym narzędziem, tylko wchodzi w skład całego serwisu
- Wydarzenia: dostępne i możliwe tylko na Facebooku.
- Hashtagi: funkcjonalność na Instagramie, na Facebooku nie mają większego zastosowania
Podstawowym narzędziem do tworzenia reklamy jest Facebook ADS. Istnieje wiele możliwości kampanii w zależności od określonego celu. Jeśli zależy nam na zwiększeniu ruchu pod postem np. w postaci komentarzy wybieramy opcję „Aktywność”. Przy kreatywnej grafice i przykuwającym wzrok projekcie możemy liczyć na większą ilość „lików” i udostępnień co zwiększa zasięg reklamy. Firma Webra Business Marketing przygotowała dla swoich klientów kilka pakietów takich reklam w zależności od budżetu.
Ciekawostki na temat Facebooka, o których nie wiedzieliście!
- W ciągu miesiąca FB odwiedza ponad 2 miliardy użytkowników
- Facebook ma już dużo ponad BILIONY wyświetleń ( więcej w całym Internecie ma tylko wyszukiwarka Google )
- Facebook dostępny jest w 40 językach na całym świecie
- System FB do rozpoznawania twarzy jest lepszy niż posiada FBI
- Najwięcej „LIKE” na Facebooku ma Cristiano Ronaldo 122 MLN Like
- Powodem ponad 30% rozwodów jest Facebook
- Dziennie umiera około 10 000 osób mających konto na FB
- Na FB możesz mieć maksymalnie 5 000 znajomych
- Na FB możesz polubić maksymalnie 5 000 stron
- Facebook to firma, która zatrudnia ponad 20 tysięcy osób!
Reklama z wykorzystaniem social mediów jest w tej chwili jedną z najlepszych działań marketingowych na świecie. Dzięki targetowaniu grupy docelowej jesteśmy w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów określając ich wiek, miejsce zamieszkania i zainteresowania. Zapraszamy do współpracy z kreatywną grupą osób w firmie Webra Business Marketing.
Jacek Wojtachnio